Sunday, January 16, 2022

Jag vill ha en fru uppsats

Jag vill ha en fru uppsats



magazine new york magazine från arkivet omläst maktäktenskap starkt visuellt Mer. Ord: - Sidor: 8. Sekretesspolicy CA Sekretesspolicy Webbplatskarta Annonsera Cookie-inställningar. Det låter publiken tänka på vad de har läst och ger till och med en känsla av att de borde agera. Detta gäller ännu inte för mig som högskolestudent, men när det är dags att slå mig ner kommer jag säkert att minnas denna uppgift, jag vill ha en fru uppsats.





Varför jag vill ha en fru-analys



Vilket ämne som helst. Vilken typ av uppsats som helst. Den korta uppsatsen Why I Want a Wife som presenterades i Ms. Magazine, tar idén om feminism till en helt ny nivå. På så sätt tar hon också grepp mot män som helhet. För att stärka sin argumentation använder hon en mängd olika tekniker som tilltal och bildspråk. Hennes partiskhet för ämnet tar dock bort en del av innebörden. Under hela uppsatsen använder Brady dragningarna från Ethos, Pathos och Logos för att övertyga sin publik. Jag är en fru. Och inte alls, för övrigt är jag mamma. Hon antyder att alla vanliga hemmafrujobb som hon räknade upp har utförts av henne. Det låter publiken tänka på vad de har läst och ger till och med en känsla av att de borde agera. Med hjälp av Logos anger hon alla sina uppgifter som vi antar att hon har behövt utföra.


Brady använder detta för att ge uppfattningen att kvinnor förväntas göra för mycket. Alla dessa uppmaningar används strategiskt genom hela hennes författarskap för att få en fördel i publiken. Ett exempel är hennes användning av upprepning. Att göra det gör hennes poäng starkare och mer definitiv. Det visar att män bara ser sina fruar som en slav till deras behov. Brady använder också ironi genom hela tidningen så att det verkar som om en man skrev det själv. Det skickar sedan ett meddelande till den manliga publiken att det är osannolikt att hitta en fru som beskrivs i artikeln. I uppsatsen säger Judy vad hon tycker jag vill ha en fru uppsats samtidigt som hon visar sin partiskhet om situationen.


Genom massor av exempel gör författaren tydligt hur hon upplever sin roll som hustru. När tittarna läser hennes artikel kan tittarna se att det bara är en annan fru som klagar på sina jobb och överreagerar. Inte nog med att hon överdriver i alla avseenden, hon tar aldrig mansrollen i perspektiv och misslyckas med att ge oss någon kredit för det arbete vi gör. Författaren i denna uppsats gjorde mycket bra poäng om ett kontroversiellt ämne, även idag. Det hon säger är inte fel och mycket väl underbyggt av hennes användning av vädjanden och bildspråk. Allt är bara överdrivet ur proportion.


Ja, det skulle vara trevligt att ha en fru som hon beskrev men ingen fru förväntas faktiskt uppfylla dessa rullor. Men hennes partiskhet gör att hon missar hela den andra sidan av historien om vad män måste gå igenom på en daglig basis. Detta gäller ännu inte för mig som högskolestudent, men när det är dags att slå mig ner kommer jag säkert att minnas denna uppgift. Kom ihåg: Detta är bara ett exempel från en studiekamrat. Från 3 timmars leverans. Tyvärr är kopiering inte tillåten på vår webbplats. Vi kommer då och då att skicka dig kontorelaterade e-postmeddelanden.


Denna uppsats är inte unik. Tyvärr, vi kunde inte parafrasera den här uppsatsen. Våra professionella skribenter kan skriva om det och ge dig ett unikt papper. Vill att vi skriver en bara för dig? Vi använder cookies för att göra din webbplatsupplevelse personlig. Denna uppsats har lämnats in av en student. Detta är inte ett exempel på det arbete som skrivits av professionella essäförfattare. Få hjälp med att skriva. Pssst... vi kan skriva en originaluppsats bara för dig, jag vill ha en fru uppsats. Din tid är viktig. Få hjälp med uppsatsen. The Dutch Wife Essay. Geoffrey Chaucers skildring av kvinnors rättigheter som illustreras i hans berättelse The Canterbury Tales Essay.


Berättandets öde i "Familjens" uppsats. Antigone-samhällets moraliska skyldigheter mot familjer och äldste, uppsats. Föräldrarnas roll i uppsatsen om stolthet och fördomar. Jag vill ha en fru uppsats Gratis uppsatser Vi jag vill ha en fru uppsats dig med originaluppsatsprover, perfekt formatering och styling. Beställ nu. Kontrollera din inkorg. Beställ nu. Relaterade ämnen Mänsklighet Uppsatser Tacksamhet Uppsatser Hopp Uppsatser Uthållighet Uppsatser Medkänsla Uppsatser, jag vill ha en fru uppsats. Hallå där! Är du intresserad av att få ett skräddarsytt papper? Kolla in det! Har svårt att hitta den perfekta uppsatsen?


Anlita en författare, jag vill ha en fru uppsats. Jag förstår. Har inte hittat rätt uppsats? Få en expert att skriva det du behöver! Få ditt papper nu, jag vill ha en fru uppsats. Professionella skribenter och forskare. Källor och citat tillhandahålls.





prov på högskoleinträde



tryckte om stycket. Det används ofta som ett exempel på satir och humor i den feministiska rörelsen. Judy Brady blev senare inblandad i andra sociala rättvisa saker, och krediterade hennes tid i den feministiska rörelsen med att vara grunden för hennes senare arbete. Judy Brady nämner inte att kunna en essä av Anna Garlin Spencer från mycket tidigare under 1900-talet, och kanske inte visste det, men detta eko från den så kallade första vågen av feminism visar att idéerna i "I Want a Wife" fanns i andra kvinnors medvetande också,. I "The Drama of the Woman Genius" samlad i Woman's Share in Social Culture tar Spencer upp kvinnors chanser att uppnå den stödjande roll som fruar hade spelat för många kända män, och hur många kända kvinnor, inklusive Harriet Beecher Stowe, som hade ansvaret för barnomsorg och hushållning samt skrivande eller annat arbete.


Inte en, svarade hon, förutom bristen på en ministerhustru. Redigerad och med ytterligare innehåll av Jone Johnson Lewis. Dela flipboard e-post. Av Linda Napikoski Linda Napikoski. Linda Napikoski, J. Lär dig mer om vår redaktionella process. Utvald video. Citera detta artikelformat. Napikoski, Linda. Judy Bradys legendariska feministiska satir, "I Want a Wife". kopiera citat. Artiklar i första numret av Ms. Jag är en fru. Och, inte helt för övrigt, jag är en mamma. Att vara i det […]. Historiker berättar att kung Salomo var den klokaste man som någonsin levt.


Med allt lika; dock tror jag att kung […]. Vet inte var jag ska börja? Ge mig dina papperskrav så kopplar jag dig till en akademisk expert. Plagiatkontroll Gör kontrollen. Skrivhjälp Be om hjälp. Parafraseringsverktyg Parafrasera min uppsats. Uppsatsexempel. Uppsatsämnen. The Story I Want a Wife for Married Couples Uppsatsen fokuserar på att formulera ett retoriskt mål för gifta par och de som vill vara en del av institutionen en dag genom att analysera berättelsen I want a Wife av Judy Brady. Min mamma har aldrig arbetat vs.

No comments:

Post a Comment